Trycksaker

_______________________________________________________________________

Det doftar

Trycksaker är härliga. De doftar. De ger en känsla när man håller i papperet. De ger fröjd till öga och hjärna. Trycksaken är hederlig. Vi kan lita på budskapet. Det är inga virus som smugit sig in i papperet. Ingen avlyssning från typsnitten du läser. Bilderna har inga cookies. Om du säger på pränt att din produkt är bra, tror jag dig tills erfarenheten bevisar motsatsen. En kundtidning, en personaltidning, en säljande broschyr eller ett präglat inbjudningskort med partiell lackning på 250 g Conqueror Irisdent Gold Dust… Förlåt, förlåt – nu snöade jag in igen. Jag menar bara att möjligheterna är oändliga och kan anpassas till dina kärnvärden.

Vägledande samspel - ICDP. Mediahavet producerar ICDP:s broschyrer för olika målgrupper samt stödjer den grafiska utvecklingen inom ICDP, såväl vad gäller muntliga presentationer som webbkommunikation.

Länsstyrelsen Östergötland gav Mediahavet förtroendet att bygga en ny grafisk profil för den årligen återkommande "Östergötlands natur- och kulturguidningar".

Mediahavet dokumenterade ett drygt 50-tal platser med ord och bild från Norrköping i norr till smålandsgränsen i söder. Mediahavet ansvarade även för layout och översättning

En guidebok som passar bra i fickan på vandringsbyxorna. Bra kartor, slitstarkt papper och vattentåligt omslag är bara en del av helhetskonceptet.

Rätt form och rätt layout för varje enskild produkt är a och o i grafisk produktion. Målgruppen måste alltid stå i centrum som dessa foldrar för Samordningsförbundet Centrala Östergötland.

Fördelen med en trycksak är att den behändigt kan återanvändas av läsaren. Vad stod det egentligen? Vad skulle jag komma ihåg? Och vad snygg den är, den sparar vi...

Adium Omsorg AB arbetar med äldre människor i Malmötrakten. Mediahavet har under många år arbetat med företagets grafiska material till äldre, anhöriga och myndigheter inom äldreomsorgen.

Valdemarsviks Sparbanks flyers är gjorda i ett väldigt obekvämt format. De får inte plats någonstans. Inte i portföljen, inte i fickan, knappt ens i papperskorgen. De flesta väljer att behålla den i bokhyllan eller på skrivbordet.

Den är riktigt liten och precis som en viskning hörs den bättre än ett rop. Bekväm och enkel med enbart det nödvändigaste. Ett tjockt glittrigt papper i lyxvariant väcker känslor. Formatet imponerar med förtjusning, inte bara innehållet.

En broschyr ska fokusera på det viktiga och ha respekt för att vi alla har ont om tid och mycket information som ramlar över oss. Enkelt och snabbt ska läsaren förstå vad detta handlar om och kunna göra en bedömning av om det är till för hen eller inte.

_________________________________________________________________________________________________________________________________