Rollups - Affischer

_______________________________________________________________________

Extrapris – eller?

Det är enkelt att skriva långt – det är svårt att skriva kort. De korta texterna har inte råd att nyansera budskapet så till den milda grad att alla gillar det och tycker att det är lagom harmlöst. De korta kärnfulla texterna är oftast ärligare än de långa. Det blir ingen plats för bisatser som ursäktar vad du just har skrivit eller vad du egentligen tycker. Och som läsare blir jag överlycklig när jag får läsa något kort och koncist – jag har så mycket mer jag ska hinna läsa… Vi brukar säga att en affisch eller en rollup säger mer än tusen ord. Hur skulle du veta att det är extrapris om affischen samtidigt ska berätta för dig att produkten är ekologisk, fairtrade, närodlad, hemproducerad, driftsäker, bäst i test och helt oslagbar.

E&K Möbler har valt att visa sina produkter i den miljö de kan användas. Det skapar en möjlighet för betraktaren att föreställa sig var hen själv ska placera möbler som de köper.

Affischer beställda av Valdemarsviks Sparbank. De används även som ljuslådeaffischer för att lysa upp torget mörka kvällar och nätter.

Beachflagga till vänster och rollups för Samordningsförbundet Centrala Östergötland används för att förmedla koncisa budskap och sammanfattande information om verksamheten.

En affisch säger mer än tusen ord.

Ett litet bärbart och behändigt mässkitt räcker långt. Ett hopfällbart bord och en rollup ger de möjligheter som behövs för att nå besökare.

Rollups beställda av Samordningsförbundet Västra Östergötland. Ett konsekvent text- och bildspråk, och ett konsekvent exponerande av organisationens logotype, färger och grafik.

_________________________________________________________________________________________________________________________________